Hjälp sökmotorer att genomsöka ditt innehåll

De flesta sökmotorer genomsöker internet och enskilda webbplatser främst via länkar. Därför bör du se till att länka viktigt innehåll tillräckligt. Ju fler länkar som externt och internt hänvisar till ditt innehåll, desto mer sannolikt är det att sökroboten hittar dem och gradvis genomsöker dem igen. En webbplatskarta är ett genomsökningshjälpmedel för sökmotorbots.

Använd sökordsforskning för att hitta viktiga sökningar

Med sökordsplaneraren från Google kan du hitta relevanta sökfrågor för ditt företag och dina målgrupper för att skapa motsvarande innehåll. Tänk inte alltid på de mest uppenbara sökorden som är direkt relaterade till din produkt eller tjänst. I sin forskning går människor ofta genom en kundresa där de ofta först googlar för allmänna ämnen eller tips. Genom sökoptimering kommer du att vara långt upp på dessa sökningar. Det går dock att snabbt ta sig upp där också. Genom search engine marketing kan man, genom att betala lite pengar till google hamna bland de högsta på Google-sidan bara att det står ”annons” i ena hörnet. Detta är ett snabbare sätt än SEO men det kommer att kosta mer.

Använd viktiga nyckelord i sidrubrik,
metabeskrivning och innehåll

För att göra det lättare för Google att tolka ditt innehåll bör du använda de viktigaste nyckelorden för respektive dokument i följande element.

  • Namn på sidan
  • Beskrivning
  • Rubriker
  • I första stycket i texten

Skapa kvalitetsinnehåll

Följande punkter ska fungera som riktlinjer för att skapa innehåll av hög kvalitet och för att klassificera eller öka kvaliteten på innehållet:

  • Skulle du lita på informationen i den här artikeln?
  • Skrevs artikeln av en expert eller entusiast som är bekant med ämnet? Eller är innehållet ganska allmänt och inte skrivet i detalj?
  • Har webbplatsen dubbletter, överflödiga eller överlappande artiklar om liknande ämnen med bara lite olika nyckelordsvarianter?
  • Skulle du lita på den här webbplatsen med din kreditkortsinformation?
  • Finns det några felstavningar, stilistiska eller tekniska fel i artikeln?
  • Uppstod ämnena och artiklarna på grund av läsarnas verkliga intresse eller bara för att lättare kunna hitta några nyckelord?
  • Innehåller artikeln original, självskapat innehåll, din egen rapportering, självförsök eller samlade analyser?
  • Erbjuder artikeln ett betydande mervärde för användaren jämfört med annat innehåll i ämnet, som kan hittas på den första sökresultatsidan?
  • Hur bra är kvalitetskontrollen av artikeln / webbplatsen?
  • Handlar artikeln om båda sidor / aspekter av ämnet?
  • Är webbplatsen en erkänd myndighet inom detta ämne / ämnesområde?
  • Föreslår webbplatsens innehållmassproduktion eller outsourcing (stort antal olika författare)? Distribueras webbplatsinnehållet över ett större nätverk av webbplatser eller publiceras det också någon annanstans? Får du en känsla av att artiklar på denna webbplats inte får tillräckligt med uppmärksamhet eller vård från författaren?
  • Har föremålet förberetts med försiktighet eller verkar det slarvigt och bråttom?
  • Är det en hälsorelaterad sökfråga, skulle du lita på informationen i den här artikeln / webbplatsen?
  • Skulle du betygsätta webbplatsen som en myndighet / auktoritativ källa till bra information bara för att höra dess namn?
  • Ger artikeln en fullständig eller bristande beskrivning av ämnet?
  • Innehåller den här artikeln insiktsfulla analyser eller intressant information som går utöver det uppenbara i ämnet?
  • Skulle den här artikeln vara värd det för dig att bokmärka, dela med vänner eller rekommendera?
  • Har den här artikeln en överdriven mängd annonser som är distraherande eller irriterande när du läser den?
  • Skulle du förvänta dig eller kan du föreställa dig att den här artikeln skulle publiceras i en tidning, ett uppslagsverk (t.ex. Wikipedia) eller i en bok?
  • Är artiklarna på webbplatsen (för) korta, meningslösa eller utelämnar annars användbar information som kan göra innehållet speciellt för läsaren?
  • Har artiklarna på webbplatsen skapats med stor omsorg och uppmärksamhet på detaljer?
  • Skulle användare klaga om de hittade innehåll på den här webbplatsen?

Var konsekvent i dina sökmotoroptimeringssignaler

Gör det enkelt för Google att identifiera det mest relevanta innehållet för ett nyckelord / ämne inom din domän. Undvik för mycket innehåll på samma sökord / ämne. Tänk sedan på om det är vettigt för användaren att göra allt detta olika innehåll tillgängligt. Om inte, slå dem samman i ett dokument eller ta bort föråldrat eller irrelevant innehåll. Använd identiska eller liknande länktexter när du länkar innehåll internt och externt och i alla fall undvik inkonsekvent användning av länktexter. Länk alltid ett nyckelord till samma URL och inte till flera.

Uppmärksamma ditt innehåll

Distribuera ditt innehåll t.ex. via sociala medier, e-post … eller gör det enkelt för användare att göra detta. Med lite tur kommer dessa att plockas upp och länkas av multiplikatorer som journalister, bloggare, författare och så vidare.

Optimera sökmotorns utdrag

Sökmotorns utdrag är utställningen för ditt innehåll på Google / sökmotorer. Gör dem eleganta med relevanta sidtitlar.

Dela:

More Posts

Mobilskal för första gången

Det är roligt med mobilskal. Detta är något jag har insett under senaste året. Innan dess har jag faktiskt tyckt att det är relativt tråkigt.

The Dallas warehouse Story

How do you tell a story about a warehouse in Dallas? I mean, you don’t even have to stop there. How do you tell a

Flytt billigt

Flytten betraktas ofta som en av de mest stressande händelserna i livet. Det är tillräckligt stressigt utan att behöva oroa dig för de höga kostnaderna